Toerist voor het leven - Reisverslag uit New York, Verenigde Staten van Lotte Bulten - WaarBenJij.nu Toerist voor het leven - Reisverslag uit New York, Verenigde Staten van Lotte Bulten - WaarBenJij.nu

Toerist voor het leven

Blijf op de hoogte en volg Lotte

14 Januari 2014 | Verenigde Staten, New York

NEW YOK NEW YORK

Zondag zijn we na een lange reis eindelijk aangekomen in ons hotelletje op Time Square! Vlucht was goed gegaan, vliegtuig was halfleeg en het eten was prima. Toen we op het JFK airport waren mochten we nog eventjes wachten op de paspoortcontrole. (lees: 5 kwartier) En natuurlijk stonden wij weer in de verkeerde rij dus wij konden daar bijna de lampen uitdoen. Maar gelukkig lag mijn hutkoffer toen op mij te wachten toen wij klaar waren.
Daarna waren we heel optimistisch begonnen aan onze reis naar het hotel. Maar dat bleek iets minder gemakkelijk dan gedacht. De route die we van te voren hadden uitgestippeld bleek niet te werken, dus over naar plan b: Iedereen vragen naar waar we naar toe moeten. Deze tactiek bleek goed te werken en binnen ander half uur waren we in ons hotel. En helaas was de lift ‘out of service’ in de metro, dus moesten we onze koffers op een zo niet charmante manier de trap omhoog tillen.

Aangekomen bij ons hotel, bleek het echt een minuutje afstand van Time Square te liggen. Na het inchecken zijn we naar onze kamer gegaan. Dit ziet er prima uit.
Daarnaast is er ook een soort van club beneden en een zwembad, waar gisteren volgens mij een goed feestje is geweest, aangezien we ‘s ochtends nog 10 dollar uit het water gevist hebben.

We waren dinsdag al heel vroeg wakker, aangezien we gisteren om 10 uur gingen slapen. Voor de rest totaal geen last van een jetlag gelukkig. Na een paar baantjes gezwommen te hebben, zijn we op onderzoek uit gegaan in New York. Op de eerst hoek van de straat werden we al aangehouden voor een busreis. Dit klopt allemaal fantastisch, en dat was het ook. 59 dollar voor een ‘hop on hop off’ bustrip voor downtown & uptown.
Wat we onder andere gezien hebben:
- Macy’s (te gekke winkel, ik kon mezelf nog maar net in de hand houden)
- Victoria secret. (hier ging het mis, dikke sale!)
- Empire state building. Echt heel vet. Op straat werden we al overhoop gelopen door allemaal mensen die kaarten verkochten voor het observatory deck, maar daar zijn we gelukkig niet ingetrapt. In het gebouw kan je voor 27 dollar een hele dag ronddwalen als je wilt. Uitzicht boven op is echt fantastisch. Toen we er wel klaar mee waren, wilde we naar beneden. Dit ging niet zo makkelijk. Op een of andere onverklaarbare manier zijn we verdwaald geraakt waardoor het ons 40 minuten heeft geduurd om naar beneden te komen. (ipv 10)
- Brooklyn bridge.
- Statue of liberty; hier kon je met een gratis boottocht langsvaren.
- Wall street
- Central park (Zoooo cool!)
- Chinatown (geweldig lekkere kleine restaurantjes)
Dinsdag vlogen we van NY naar Pittsburgh in een inimini vliegtuigje. Daar aangekomen moesten we nog 6 uur wachten op een vlucht die natuurlijk vertraagd was waar nog een andere international student inzat. Rond 1 s’nachts kwamen we aan op de campus, kamer geregeld en daarna gelijk door naar bed.

PLUSPUNTEN
- Lamp in de badkamer (hotel) kan je zelf instellen hoe fel je het wilt hebben. Ideaal voor ‘s ochtends als je net ontwaakt.
- Locatie van het hotel: minuutje lopen van time square.
- De 10 dollar die we de eerste ochtend vonden op de bodem van het zwembad.
- Ontzettend aardige mensen.

MINPUNTEN
- Redelijk kleine hotelkamers, ik kon mijn koffer nergens fatsoenlijk openleggen. Maar misschien ligt dit ook aan het formaat van mijn koffer..
- Een wekker die ‘s ochtends om 6 uur afging en waarvan we de stekker niet konden vinden
- Bij restaurants/fastfood/overal waar je eten kan kopen wordt er boven op de prijs nog tax en fee’s berekend.

• 17 Januari 2014 - 19:05

Opa Jan En Oma Bep:

Hoi Lotte
    Wat leuk dat wij zo op de hoogte blijven van jou avontuur.
    Zijn vandaag naar Bart zijn verjaardag geweest. Missen jou wel
    hoor, maar volop genieten daar. Liefs ons

• 17 Januari 2014 - 21:26

Elja:

Wat een heerlijk verhaal Lot!
    Krijg al helemaal plaatjes in mn hoofd.
    Geniet ervan chick ♡

• 17 Januari 2014 - 21:30

Tanja:

He die Lotte,

Super start van een geweldige tijd lijkt me. Allemaal leuke foto's en volgens mij wel een hele goede reis als ik het zo hoor. Nou wij zijn jaloers hoor, maar geniet er samen allemaal van!!!!

Groetjes van ons XXX

• 18 Januari 2014 - 00:06

Yvonne:

Leeeeeeeuk om te lezen, Lot!

• 19 Januari 2014 - 19:28

Roos:

Hahahaha LOTTTT je hebt toch wel een extra sexy jurkje gescoord bij de Victoria's? ;) xxx