I DON’T WANT TO LEAVE - Reisverslag uit Indiana, Verenigde Staten van Lotte Bulten - WaarBenJij.nu I DON’T WANT TO LEAVE - Reisverslag uit Indiana, Verenigde Staten van Lotte Bulten - WaarBenJij.nu

I DON’T WANT TO LEAVE

Blijf op de hoogte en volg Lotte

18 April 2014 | Verenigde Staten, Indiana

Sorry voor de radiostilte de afgelopen tijd. Maar wees gerust, hier een uitgebreid verslag van wat ik de afgelopen maand meegemaakt heb.
Als eerst ben ik een week in Mexico geweest voor spring break. Zaterdag ochtend, 6 uur voordat ons vliegtuig ging, vertrok de enige bus die dag naar het vliegveld. Toen we onze tickets boekte, was de enige optie een 11-uur lange stop in Miami. Eenmaal een Miami aangekomen hadden we gelijk een auto gehuurd en langs de kust gereden. Dit was wel echt heel tof om te doen, alsof het niets was liepen we voor een aantal uur rond in Miami. Daarna vlogen we door naar Cancun. In totaal waren we 24 uur onderweg, terwijl we maar 5 uur in een vliegtuig hebben gezeten. Ook had ik het geluk dat ik met mijn ontzettend lange benen stoel A1 kreeg toegewezen. Prima vlucht dus. Wij waren met 5 mensen en diezelfde dag kwam de andere groep aan. We hadden allemaal apart geboekt, maar we kregen het voor elkaar om 1 appartement met z’n alle te delen met zicht op de zee en een halve stap verwijderd van het zwembad. Thank you very much! Het hotel was fantastisch, eindelijk fatsoenlijk en vers eten en geen verplichtingen. We zijn 1 dag naar een soort van dierentuin/attractiepark/gebied geweest waar je van alles kon doen. Daar hebben we een typische Mexicaanse show gezien en hebben we ook door grotten gezwommen. We zijn die week natuurlijk uit geweest. Het was echt fijn om eindelijk eens normale mensen te zien die niet de hele dag in sportbroeken en truien lopen, maar zich wel normaal kleden. De clubs waren niet heel veel anders dan anders, alleen betaal je hier voor de entree en heb je gelijk ook open bar, dus je hoeft niet voor drankjes te betalen. De laatste ochtend heb ik nog op een jetski gereden, wat heel tof was. Op onze reis terug naar Pittsburgh hadden we weer een 11-uur stop in Miami. Aangezien iedereen nog moe was van de avond daarvoor en van de hele week hebben we die 11 uur besteedt op het vliegveld.
Elke jaar is er een International Unity Day hier op IUP en natuurlijk voelde ik mij geroepen om hier aan mee te doen. Samen met Guido kregen we 100 euro om drinken en eten te kopen wat typisch Nederlands is. Wij dachten dat dit onmogelijk was maar de supermarkt verbaasde ons. We vonden geïmporteerde stroopwafels, drop, broodjes met “Dutch taste” en een soort van hagelslag. Na een uur hadden we die schappen leeggeroofd en aangezien het binnenkort Pasen is vonden we ook geweldige Nederlandse oranje tulpen. Die dag zelf was wel leuk, elk land had zijn eigen tafel waar eten op stond. Ook was er een show waar verschillende mensen typische culturele dansen lieten zien. Een professor van een van mijn klassen is Chinees en zij support multiculturele activiteiten hier op campus. Ze zei dat als je naar dat evenement was geweest je extra credits kreeg, zo gezegd zo gedaan. Makkelijk verdiend dus!
IUP organiseerde vorige week een Great Gatsby Ball. Wij kaarten gekocht en alles in huis gehaald qua kleding wat ook maar een beetje hierop leek. Helaas was het geannuleerd omdat te weinig mensen kaarten hadden gekocht.. kan je toch niet voorstellen?! Omdat we toch alles al gekocht hadden, hebben we ons eigen “International Great Gatsby Ball” georganiseerd. Diezelfde avond zaten we dan met z’n 7en in een kamer helemaal in deze stijl haha. Die dag erna zouden we eigenlijk naar Washington DC gaan, maar omdat er zoveel tickets waren gekocht moesten ze een tweede bus regelen. Dit kregen ze niet voor elkaar dus dit werd ook geannuleerd. Nu ga we gelukkig zelf morgen naar Washington. Dit zal een redelijk lange rit worden dus om 5 uur in de ochtend vertrekken we zodat we zoveel mogelijk kunnen zien!
Een van de Internationals hier heeft een vliegbrevet en 6 minuten van campus af is een klein vliegveldje. Hij had daar een vliegtuig gehuurd en toen heeft hij ons rond gevlogen. Achteraf was het echt grappig, zoals we hadden niks te doen dus toen besloten we maar om boven campus te gaan vliegen. Een halfuur lang zat ik dan in een 4 persoons vliegtuigje en hebben we boven campus en Indiana gevlogen.
Dat weekend was het hier 25 graden wat schokkend is. Maar dit bleef niet voor lang zo, 3 dagen erna was het alweer 2 graden s’nachts. Maar goed om van dit weekend te genieten, hebben we gebarbecued en beachvolleybal gespeeld bij een appartementencomplex een klein eindje hier vandaan.
Ik heb nu nog maar 3 weken les en dan ben ik hier klaar. Van de week hebben we tickets geboekt naar de west coast om daar onze laatste maand door te brengen. Ik ga samen met 7 jongens de west coast verkennen. We beginnen in Los Angeles. Het plan is als volgt: Eerst een aantal dagen in LA verblijven, dan door naar San Diego, Las Vegas, Grand Canyon en San Francisco. Dan vlieg ik samen met 2 andere door van SF naar Chicago. Hier blijven we een aantal dagen en dan komen we weer terug in Pittsburgh. Ik heb dan nog een week voordat ik terugga. Het plan is om die week samen met mijn kamergenoot naar New York te gaan. Als dit niet door gaat, verblijf ik een week bij haar thuis in de buurt van Pittsburgh. Ik heb echt heel veel zin om te gaan reizen, maar het is wel shit dat het semester bijna afgelopen is. Ik wil echt nog niet gaan! Mensen zijn allemaal zo leuk hier. Aangezien ik op campus woon, zie je iedereen elke dag wel die hier ook woont.

Ik ga hier nog even genieten van alles!

BYE

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Lotte

Actief sinds 08 Jan. 2014
Verslag gelezen: 373
Totaal aantal bezoekers 7434

Voorgaande reizen:

13 Januari 2014 - 11 Juni 2014

United States of America

Landen bezocht: