LOT/LOTTA/LOTTI/LUTHER/LOT… WHAT? - Reisverslag uit Indiana, Verenigde Staten van Lotte Bulten - WaarBenJij.nu LOT/LOTTA/LOTTI/LUTHER/LOT… WHAT? - Reisverslag uit Indiana, Verenigde Staten van Lotte Bulten - WaarBenJij.nu

LOT/LOTTA/LOTTI/LUTHER/LOT… WHAT?

Blijf op de hoogte en volg Lotte

16 Februari 2014 | Verenigde Staten, Indiana

De eerste maand zit er alweer op! Tot nu toe alleen maar sneeuw gezien, dus dat is een beetje jammer. Vorige week had het ‘s nachts zo ontzettend hard gesneeuwd dat alle lessen tot 12 niet doorgingen. Ik had ze waarschijnlijk die ochtend sowieso geskipt aangezien ik ‘s ochtends wakker werd met enorme veel pijn aan mijn keel waardoor ik nauwelijks kon praten en eten.. Dus hop naar het Health center waar ik binnen 3 min een mevrouwtje heel zachtjes en twijfelachtig lottt? hoorde roepen waardoor ik wist dat ik aan de beurt was. Na een aantal kleine onderzoekjes kwamen ze erachter dat ik keelontsteking had, dus 10 dagen aan de antibiotica en dan moet het weg zijn. Aangezien ik, voor zover ik weet, nog nooit aan de antibiotica heb gezeten, voelde ik me na 2 pillen weer helemaal top. Dit vertelde ik trouwens aan mensen tijdens een van mijn klassen en die waren zo ontzettend verbaasd daarover. Sommige mensen zitten hier minstens 5 keer per jaar aan de antibiotica.

De lessen hier kan je allemaal zelf kiezen waardoor de lessen weinig op elkaar aansluiten. Per vak heb je dan ook een ‘’Syllabus’’, dit is een soort programma waarin staat wat je allemaal gaat doen en welke regels er in de les gelden. Hier kan ik zelfs punten verdienen met opdagen en goed meedoen in de les, dus dat gaat moet goed komen. Vorige week heb ik mijn eerste papers ingeleverd en mijn eerste Spaanse test gehad. Ik had echt totaal geen idee van wat ik kon verwachten, maar het viel uiteindelijk allemaal wel mee aangezien ik 93% voor Spaans had.

Bij deze wil ik even mijn ouders bedanken voor mijn veelste Europese naam. Telkens als mensen naar mijn naam vragen begin ik automatisch al te lachen en zeg ik dat het heel moeilijk is om uit te spreken aangezien ik uit Europa kom. Amerikanen kunnen mijn naam totaal niet fatsoenlijk uitspreken dus dat levert de meest leuke pseudoniemen op. Ik heb de moed al opgegeven en zeg telkens zolang het maar met de L begint, ik het prima vind.

Gisteren heb ik samen met een andere Nederlander die hier studeert een question&anwser over Nederland gehad op de campus. Blijkbaar zijn de mensen hier ontzettend geïnteresseerd in Nederland of ze weten er gewoon bar weinig van af waardoor ze dit nodig vonden. Het was wel leuk om te horen welke vragen iedereen had en wat hun dachten over Nederland. Ik ben trouwens nog nooit zo trots geweest op het feit dat ik uit Nederland komt sinds dat ik hier ben. Als ik me aan iemand voorstel, zeg ik ook gelijk, Hi I’m Lotte and I’m from Holland! Mensen vinden je dan gelijk een stuk interessanter.

Om het Europese gevoel even door te voeren heb ik vorige week Nutella en brie gekocht. Dit had ik beter niet kunnen doen want nu kan ik op elk moment van de dag een veelste lekkere maar o zo slechte toast maken.

Ik ga zo weer een paper uit mijn mouw schudden, fijn weekend!

Toedeloe, XXX

  • 16 Februari 2014 - 20:56

    Carmen:

    Net geskyped, maar het blijft leuk om te lezen <333

  • 16 Februari 2014 - 21:08

    Opa Jan En Oma Bep:

    Hoi Lotte
    Wat een leuk berichtje weer, zo blijven we goed op de hoogte van alles wat je meemaakt.
    Een klein suggestie - Opa noemt jou vaak Tottie - misschien kunnen de Amerikanen dat wel uitspreken en jullie deur is heel artistiek krijg je daar ook een cijfer voor ( grapje ).
    Nog veel genieten xx

  • 16 Februari 2014 - 21:11

    Cathelijne:

    Hihi. Hilarisch Lot! Fijn dat je het daar zo leuk hebt!!! Spreek je snel!!! XOXO

  • 16 Februari 2014 - 22:04

    Beatrix:

    Time flies when your having fun. Tottie. We mis you at the hema. Have fun. Greating from Beatrix

  • 17 Februari 2014 - 17:23

    Harrie En Miek De Beijer. :

    Hoi Lotte.
    Ook wij volgen jou in Amerika,op WaarBenJij.nu en genieten van al je mooie en bijzondere verhalen en de mooie foto's die erbij zitten. Jullie hebben daar de nodige sneeuw, wij hebben tot op heden nog geen vlok gezien, maar nu hoeft het voor ons niet meer en kan de Lente vervroegd intreden.
    Je hebt het super naar je zin maken wij op uit je verhaal.
    Dus.... Geniet nog van alles wat er op je pad komt en dit nemen ze je nooit meer af!!!
    Wij wachten weer op je volgende mail en heel veel plezier daar aan de andere kant van de oceaan!! Lieve groeten uit Druten. XX


Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Lotte

Actief sinds 08 Jan. 2014
Verslag gelezen: 302
Totaal aantal bezoekers 7429

Voorgaande reizen:

13 Januari 2014 - 11 Juni 2014

United States of America

Landen bezocht: